måndag 9 februari 2009

Råden och hur det går

Jodå råden från Nålmannen som finns att följa (och som jag sållar bland) är dessa:

- Inte äta vitlök, gurkmeja, curry, stark kryddad mat, mango, papaya, ananas och aubergine. (Det funkar förrutom att jag då och då äter vitlök som jag älskar.)

- Inte dricka mycket mjölk. (Jag har har endast mjlök när jag dricket te. Äter ost och yoghurt, räknas det måntro?)

- Inte äta för mycket kött. (Jo det gör jag.)

- Inte dricka kaffe, cola och grönt te.(Gör jag inte.)

- Inte dricka juice som är gjort på koncentrat och käka godis och sötsaker. (En och annan godisbit slinker ner.)

- Motionera lagom. (Vad är lagom? Ja inte tränar jag för mycket i alla fall ha ha.)

- Undvik stress. (Går sådär med tanke på jobbsituationen.)

- Ät kosttillskott. (Japp det gör jag.)

- Positivt tänkande! Våra tankar påverkar oss.(Försöker även jag tycker att rådet är stressande. Vet däremot att en IVF kan funka även om man är låg och inte direkt dansar fram i sin tillvaro.)

- Sluta grubbla! Det ger adrenalinpåalag som motverkar graviditet.(Upp och ner med den saken.)

- Umgås med gravida och mammor med bebisar. Den som är gravid utsöndrar genom utandningsluften mycket hormoner som gynnar den som vill bli med barn och en egen bebis som slutmål! (Nix jag umgås inte med några gravida och några bebisar. Jag får väl sätta mig på mödravårdscentralen någonstans och andas in denna hormonstinna luft ha ha.)

Ja dessa råd går de ut med. Även om jag vill köpa konceptet helt, jag går ju ändå dit, betalar dyra pengar och avsätter tid, så är jag lite skeptisk. Jag menar, vad har de för belägg att det gynnar till graviditet för att man umgås med gravida? Jag vill också påpeka att jag i denna text har rättat till alla särskrivningar. Dessa ger enligt mig ett oseriöst intryck. Men som sagt, jag går dit och det ska bli intressant att se hur utgången blir av denna IVF-behandling även om man aldrig kan bevisa att det är akupunkturen som har gjort det i så fall. Hoppas hur som helt på mirakel igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt det förut - ta det med en nypa salt. Du går dit och får dina nålar, punkt. Förresten tycker jag att du är väldigt storsint som delar med dig av de dyra råden helt gratis ;-)

Kram

Anna-Bell sa...

Paprika:
Det är inte meningen att låta gnällig. Det hoppas jag förresten att min längtanssyster som gav mig numret förstår och vet.
Ja man får ta det med en nypa salt och göra som du säger, gå dit och få nålarna.
Imorgon lägger jag ut mitt kontonummer här på bloggen så att folk kan pröjsa för tipsen;)
Kram kram!

Anonym sa...

Nej, inte gnällig! Man blir stressad av tanken på att göra och avstå allt som finns på den där listan (som om det står och faller med det, vilket jag vägrar tro). Men om man tolkar den lite som man vill blir det betydligt mindre kravfyllt ;-)

Anna-Bell sa...

Paprika:

Jag VET. Det är stressande. Jag håller din linje och skippar det jag tycker är rimligt.
Kram /Anna-Bell