tisdag 30 september 2008

En dag på jobbet

En man kort redan från start. Bara på min avdelning. Fotofrafering. En ny liten kille som kastade fram och tillbaka i min famn, skrek och inte ville vara med på bild. En annan ny liten kille som varit sjuk mycket och grät halva förmiddagen. En lunch där den sistnämnda killen var mera ledsen. Jag försökte trösta. Jag hade kyckling, tårar och snor och på min stickade tröja, han hade ludd klistrat som en vit mustach under näsan. En eftermiddag när jag var själv på avdelningen eftersom kollegan skulle på möte. Ett gäng treåringar som inte ville lyssna, en pedagog som inte hann med bland alla pussel och bajsblöjor. En vanlig dag på jobbet, helt enkelt. Fast mera kaosig.

2 kommentarer:

Signora sa...

Låter... avkopplande? ;-)
Jag är omåttligt imponerad över människor som orkar ta hand om 5-6 (eller fler?) barn hela dagen - varje dag! Själv tycker jag att det är rätt jobbigt med en ibland! :-)

Anonym sa...

Woho! Detta glamourösa liv ;-)