lördag 27 september 2008

Fina pappa

Pappa har köpt en bok som heter något i stil med "Till mitt barnbarn". Han har berättat att han håller på att fylla i den till Prinsen och idag var den klar. Han lämnade över boken när vi var på lunch hos honom och när vi kom hem öppnade jag den. I boken kunde jag läsa om hur han berättade för Prinsen om sin barndom, om sitt första arbete och om saker som sedan hände honom som vuxen. Min pappa hade skrivit saker om mig och det slutade med att jag grät när jag läste. För att hans ord berörde mig, för att han skrev att han missat saker i min uppväxt (mina föräldrar skilde sig när jag var ett år) men att han hoppas att han gottgjort det. Blev rörd på sättet han tilltalade Prinsen på, för alla fina ord.
Pappa, fina pappsen. Jag blev jättegled för boken och för alla fina foton som skickades med. Så himla glad.

2 kommentarer:

Tre Gringos sa...

Åh, vilken härlig bok!

Anonym sa...

Vilken gull-pappa!!!