torsdag 11 september 2008

Uppfattas som mesig?

Så pratade jag med dagmamman i morse och talade om att Prinsen får vara hemma även idag. Han är snorig och hes men har ingen feber. Vi pratade om allt möjligt och jag berättade om maten på golvet, att Prinsen är trotsig ibland.
"Vad hände sedan då?" undrade hon. "Åt han korvgrytan?"
"Nej han fick faktiskt pannkana som fanns i kylen" svarade jag.
Och jag fick känna mig som en mesig hönsmamma. Men vad fan. På jobbet är jag pedagog och visst är jag medveten om vad man "bör" göra och inte, vad man "bör" säga och inte. Men här, med Prinsen är jag faktiskt mamma. Så är det.

1 kommentar:

Anonym sa...

nej du uppfattas som en normal mammam som inte orkar strida om allt jämnt - speciellt när man inte är i balans själv.

Jag gör preciiiis lika dan´t