torsdag 18 september 2008

Torsdag

Torsdag när Prinsen vaknade vid sex och kändes varm. Termometern visade 37.7. Torsdag när vi var hos läkaren och tittade på bland annat Prinsens torra hud, när doktorn tog tempen och det visade 38, när vi handlade mat,ringde dagmamman och jobbet och istället åkte hem. Torsdag när vi målade med fingerfärger och åt fruktsallad med grädde. När termometern sedan visade 38.8 och Prinsen fick alvedon. "Gott avevån" tyckte han och gapade stort.Torsdag när klockan nu har blivit halv två och Prinsen sover och jag sitter vid datorn och dricker te och äter kanelbullar. Detta trots att det kanske borde vara idé att haka på sambons viktväkteri eftersom flera brallor är för små. Torsdag när jag skiter i det och bestämmer mig för att inte allt skippa allt sött och gott, att jag är fin som jag är, att jag faktiskt inte på något sätt är överviktig och att jag helt enkelt kan använda de byxor jag kan ha.

Inga kommentarer: