onsdag 8 oktober 2008

Den lilla på plats!

Nu är vi hemma igen från Uppsala! Efter att ha fått tillbaka den lilla fina fyrcelliga fikade vi gott på vårt rum med kex och ost och skålade med cider. Läkaren pratade om goda chanser och jag vill så gärna tro honom. Vi fick 9 stycken i frysen och jag är lycklig över att det var så många som platsade där.

Nu ska jag försöka ta det lite soft. Magen ser ut som en badboll och jag vet inte vad jag ska ta på mig imorgon på jobbet för att inte se gravid ut. Jag har ont, varje steg känns och läkaren pratade om att jag kanske kommer att överstimuleras. Måste väga mig och hålla lite koll. Blir man överstimulerad går man tydligen upp en massa i vikt under en och samma vecka.

Jag har varit med Prinsen i centrumet idag och införskaffat en vetekudde. Ikväll väntar soffan. Ska ligga där med min varma kudde och bara vara lycklig och känna av den magiska känslan. Jag har ett litet embryo i min kropp, tänk.

Tack för att ni tänkte på mig idag!

14 kommentarer:

zygoten sa...

Åh grattis Anna-Bell, det är ju superbra!!!! Håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen./Kram z

Anonym sa...

Håller tummen framöver!
Hoppas du slipper överstimulering.

Anonym sa...

Åh Anna-Bell, vilken känsla det måste vara! Tänk att du har en liten mackapär i magen, där går du och vet om detta och de du träffar vet ingenting. Är jätteglad för din skull, hoppas du känner värmen härifrån. Puss och kram,och tack för att du stödjer mig på min sida, det betyder jättemycket.

Anonym sa...

Lovely!! Är så glad för er skull och nu hålls tummarna stenhårt i två veckor och fästsånger ska sjungas:) Kram

Anonym sa...

Jaaa! 9 (i frysen) är ett turtal ;-)

Kramar

Anonym sa...

Ta mig tusan vilket bra resultat. Härligt. Skål och grattis. Du har alla mina tummar nu!

Signora sa...

Så härligt det låter! Och NIO till frysen! :-o Inte illa! :-) Det blir det en STOR familj av. ;-)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Oj vad bra!

Men nu håller vi tummarna för de perfekta fyra cellerna! De räcker med dem bestämmer jag!

Kramar och var försiktig med magen. I värsta fall får du sjukskriva dig, för du ska inte bära omkring på en massa barn om du håller på att bli överstimulerad.

Anonym sa...

Stort grattis till skörden och lycka till med embryot! Jag håller tummarna för att det ska gå vägen!

Anonym sa...

My god! 9 till frysen!! Jag blir så imponerad av alla som får sån jätteskörd. Själva har vi en liten rackare där bara och det känns inte så troligt att den skulle klara en upptining.

Grattis till lyckat ET!!

Tudorienne sa...

Nio till frysen! Det är ju ett helt gäng!
Håller fortfarande tummarna.

Anna sa...

Grattis Anna-Bell! Håller tummen stenhårt för er och den lille fine 4-cellige:-)
Stor kram!!

Uniflora sa...

Stort grattis! Jag håller mina tummar! Kram

Anonym sa...

Håller tummarna stenhårt för din fina fyrcelling och för att du slipper bli överstimulerad