söndag 12 oktober 2008

Helgen snart slut

Söndag och helgen är snart slut. Men inte riktigt. Idag har vi varit ute, jag och Prinsen med kompisarna Vi lekte i parken och käkade lunch ute på tomten i solen. Nu sover Prinsen och jag måste knappa ihop en text (har fyra sidor kvar) tills inlämningen till kursen på tisdag. Har fan ingen lust alls. Känner mig grinig över lärarens tveksamhet, barnsligt nog. Jag ska minnsann visa henne, ha, att jag kan skriva och att det kan hända något i min text som hon snackade om. Irritation kan vara en bra drivkraft. Jag ska använda den idag.

När Prinsen har sovit klart ska vi ta bilen till min pappa och äta kålpudding. Det blir mysigt.

Ruvardag 5 idag och våndan har inte börjat. Puh, vet vad jag talar om, har varit med förr som ni vet. Vi pratar åttonde ruvningen. Jag VET att det blir jobbigt framåt dag 11 (lördag) då allt brukar skita sig. Men idag är idag och allt är frid och fröjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan vi övertala den lilla småttingen där inne att stanna kvar? Och fästa riktigt? Jag försöker iallafall härifrån, för att hjälpa er på traven.