söndag 19 oktober 2008

Inte kompisar mer

Har tröstshoppat idag. Och blödit mer. Haft riktig mensvärk och varit på risigt humör. Handlade några nya tröjor och drog en sväng till Ikea. Prinsen och jag hängde på låset till restaurangen och åt köttbullar med gräddsås. Sedan rafsade jag åt mig lite grejer bland annat en tvättkorg eftersom vi inte har någon. På väg hem kom jag på att tvättkorgen var ett felköp då jag tidigare sett en annan som jag verkligen ville ha. En svindyr. Så det slutade med att jag bestämde mig för att det är lite synd om mig i dag och jag drog till Söder och införskaffade mig den svindyra för nästan 900 spänn. Kvar i bagaget ligger en tvättkorg från Ikea som ska lämnas tillbaka.

Risigt humör ja. Har känt orättvisa idag för att vissa pippar lite och blir gravida. Ha! Pippar bara. För att en del slipper våndas och bara, "Hi hi, jag är gravid!" Varför kan inte jag hamna där?! Just det. Sambons kompis ska bli tvåbarnsfar. Han som klappade sig för bröstet och sa att han hade tryck i simmarna visste vad han snackade om. Jag mår illa.

Fan att det inte gick vägen. Jag är orolig för att det är något fel på mig, varför behövs det annars så himla många gånger? Läkaren på Linné sa att "Blir det inte nu så blir det senare. Det ser bra ut." Ändå kan jag inte släppa tankarna på att något är galet och att det inte kommer att gå vägen.

Och nej, jag och crinone är inte kompisar mer. Det är äckligt som fan i trosskyddet. Som en tjock brun och smulig chokladkaka. Blä.

Så ska man tvingas ringa till Uppsala och säga att det inte funkade, ringa till Doktor L och säga samma sak. Ringa under någon gran på gården när vi är ute med barnen, rädd att någon ska höra.

Fan. Fan. Fan. Så klart att det inte skulle funka redan första gången på Linné. Det skulle ju vara alldeles för lätt, så är det ju. Hur kunde jag glömma att det är en kamp att "skaffa barn"?? För oss i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är så himla ledsen för er skull!!!

Usch ja, det är verkligen int ekul att ringa och berätta att det inte blev något och tankarna om att det är något fel känner jag såväl igen... Det suger att vissa blir gravida direkt, medan vi andra måste kämpa!

KRAM

Anonym sa...

Önskar jag kunde ge dig en riktig kram, vännen min. Tillåt dig att känna dig ledsen, förbannad, orolig... Det vore konstigt om du inte gjorde det. Orättvist, vidrigt orättvist är det.

Stor kram genom cyberrymden.

Anonym sa...

Jävligt ledsen för din skull, så att du vet. Även om det inte ändrar på faktumet att barnanskaffande är en orättvis bransch. Skönt ändå att läkaren på Linné uttryckt att det bara är en tidsfråga innan det lyckas. Önskar att jag själv kunde få den garantin av någon annan än min icke medicinskt utbildade man.

Anonym sa...

Usch, är också jätteledsen för er skull! Det finns inget jobbigare än att behöva ringa och berätta att det inte gick...

Många många kramar!

Anonym sa...

Jätteledsen för er skull! Usch, det är en så hemsk och mörk känsla som kommer med blodet i trosan. Önskar också jag kunde ge dig en riktig kram! Hoppas vår kollektiva stora cyberkram hjälper lite i alla fall.

Kram!

Eludie sa...

Så otroligt tråkiga nyheter, jag hoppades så för er skull. Många kramar.