onsdag 15 oktober 2008

Ruvardag 8

Morgon. Liite molande i magen. (Om jag känner efter noga.)Känner mig dock inte så svullen. Tre dagar kvar till helvetesdagen, dag elva, när allt brukar skita sig. Tänker på alla ägg i frysen och det lättar upp. Vi har många försök kvar. Det är bara det att det skulle vara så himla nice om det kunde ta sig nu, denna gång. Att slippa åka till Uppsala igen, slippa mer lögner på jobbet (mer än då man ska få titta på en liten i magen.)

"Det står skrivet i stjärnorna" sa Claes Gottlieb på Sophiahemmet när vi desperat sökte hjälp där för mer än fyra år sedan. Han har rätt så klart. Står det där uppe nånstans att Prinsen ska få blir storebror?

4 kommentarer:

Uniflora sa...

På den fantastiska fullmåne vi nu har så går det att läsa "Prinsen ska bli storebror"! Kolla bara! Jag är övertygad. Kram

Ribbolita sa...

Håller tummarna stenhårt för det! Finaste prinsen som skulle bli en så bra storebror. Det är dags nu - jag känner det på mig!

Signora sa...

Klart att prinsen ska bli storebror!

Jag känner igen mig i ditt resonemnag; funkar det inte den här gången så funkar det nästa. Eller nästnästa. Jag tror det är lättare att känna så och vara ganska lugn i den förvissningen för oss som redan har ett barn. Det handlar in om OM utan om NÄR vi blir gravida. Naivt? Javisst, kanske det. Men sannolikheten att det klaffar inom några försök är ju faktiskt ganska stor. Gäller bara att ha tååålamod... ;-)

Anonym sa...

Prinsen kommer att bli storebror! Ni har ju en hel armé potentiella syskon i frysen. Det är förstås klen tröst om det inte skulle gå vägen den här gången, men ändå. Ni har faktiskt många, många chanser.

Må menseländet hålla sig låååångt borta. Kram!