fredag 3 augusti 2007

Att dokumentera är stressigt

Självklart vill jag dokumentera all som gäller Prinsen. Jag vill klippa, klistra och skriva i hans album. Jag vill filma och sätta in bilder i de andra albumen som vi fick i present. Jag vill göra anteckningar om de saker han lär sig. Ovanstående gör jag. Men så ändå känner jag mig stressad. Stressad över att jag inte fattade förrän för ett par månader sedan att vi kan filma med digitalkameran, över att jag inte har klistrat in mer bilder i albumet. Just nu är Prinsen ca tre månader på bilderna jag håller på med. Känner mig stressad över att vi inte har programmerat in i kameran vilket datum bilden är tagen och jag är rädd att jag ska glömma bort hur gammal Prinsen var då bilden togs. För visst glömmer man.

Töntigt att bli stressad över sådant. Vet att det är perfektionistsidan och kontrollfreaket i mig som har vaknat.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag har gjort så att jag sparat ner alla bilder vi tagit på datan och lagt dem i mapper med sonens namn och datum det är taget. Annars skulle inte jag heller kunna hålla koll. Försöker dessutom skriva i "Mina första år" kontinuerligt. Dock har vi inte satt in några bilder än men det kommer, har just köpt en skrivare som är fotoskrivare.