onsdag 29 augusti 2007

Måste göra en jämförelse

Idag ringde ytterligare en arbetsgivare och erbjöd mig en tjänst. Då har jag alltså två jobb att välja mellan. Minst. Träffade ännu en förskolehef idag och han verkade intresserad och ska höra av sig i veckan. Så vad göra nu? Jo jämföra de olika ställena och ringa runt i morgon. Säga att jag blev tacksam över att jag blivit erbjuden en tjänst men att jag skulle vilja ställa några frågor så att jag kan fundera över helgen.

Tänkte fråga vilka arbetstider jag kommer att ha och vilken tid mötena ligger. Hur ofta är det möten? Finns det någon möjlighet att gå ner i arbetstid till kanske 75 eller 80% om jag skulle ha behov av det? Vilken lön har de tänkt att erbjuda? Har de några andra förmåner?

Kanske finns det andra viktiga saker som jag bör passa på att prata om? Någon med förslag?

Känner mig glad och förvirrad samtidigt. Jag kommer att få ett jobb men vilket är bäst för just mig? Måste göra en jämförelse och sedan smälta det hela. För mitt livsmotto är nu för tiden; Lita på din intuition. Det ska jag göra denna gång.

4 kommentarer:

Solkatten sa...

Hur är det där med ferietjänst vs semestertjänst, eller gäller det bara lärare i skolan?

Anonym sa...

Mitt råd. Träffa arbetslaget. Att arbeta ihop med människor som har samma/liknande barnsyn och pedagogiska tankar som en själv är A och O, samt att kollegorna inte hellre pratar i telefon eller dricker kaffe istället för att vara med barnen. DET är viktigt, i alla fall för mig! Kram och lycka till!!!

Fillan sa...

Flexibilitet. Kan man gå ut och leka om det är fint väder istället för att sitta inne och måla höstlöv, även om det står på planeringen???

(Jag är också förskollärare, fat du var tidigarelärare eller hur vad det?)

Anna-Bell sa...

Tack söta ni för era bra svar!

Solkatten: Jag kommer att ha en semestertjänst, det gamla vanliga med fem veckors semester. Det är tyvärr bara de med lärartjänst som får vara ledig alla loven vad jag vet. Skulle sitta fint annars.

Erica:Håller med dig och det där med barnsynen har jag tagit upp på intervjuerna då det pratats om vad förväntar mig av mina kollegor. Arbetslaget är verkligen viktigt, det vet jag verkligen eftersom jag nu arbetar på ett ställe där arbetslaget inte fungerar. Ska höra av mig och kolla in arbetslagen, absolut! Tack för rådet!

Fillan: Håller med även dig och vill att man som pedagog ska vara både flexibel och heller inte endast tänka på det som är mest bekvämt för en själv. Vi är ju faktiskt där för barnens skull! Ja jag är F-5-lärare. Så du jobbar också med barn, vad kul!