tisdag 14 augusti 2007

Jobbsökar-rapport

Antal sökta arbeten sedan jag började söka jobb för en vecka sedan: 10 stycken.

Antal inbokade intervjuer: 2 stycken.

Jag söker ju som sagt mest på förskolor. I förrgår klockan tolv på natten skickade jag in en ansökan. Klockan tio i går ringde personalansvarige upp och ville boka tid för intervju. Man tackar. Detta var på en småbarnsavdelning och helst vill jag ju arbeta med lite äldre barn. Men är personalgruppen trevlig, får jag en ok lön och känns det bra för övrigt så kan jag vara en hyvens pedagog även för de mindre barnen i något år eller så. Allt är så himla mycket bättre än det jobb jag har nu.

Idag ringde en rektor som var intresserad av att träffa mig. Glömde i all hast att fråga vilken åldersgrupp detta gäller och vad det är för tjänst. Får veta på fredag för då ska jag på intervju.

Jag håller fanan högt, är positiv och tror faktiskt att det nog finns ett jobb där ute som ska bli mitt.

3 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Förskolejobb tror jag att det finns en hel del, och de barn som får dig som "fröken" kan vara lyckliga!

Lycka till!

Anna sa...

Håller tummarna för att det ska gå bra på intervjuerna och att jobben är vad du vill ha.

Anna-Bell sa...

Kattmamman - Åh så gulligt sagt! Tack snälla!

Södertäljebon - Tackar för tummar!