torsdag 16 augusti 2007

Intervju i morgon

I morgon är det dags för intervju nummer ett. Det är på en förskola i grannkommunen. Vet inte på vilken avdelning men det tar 16 minuter från min busshållplats till den där borta enligt sl.se. Det är ju helt ok.

Så vad ska man ha på sig?

Måste bli något som jag trivs i. Kan inte ta på mig den där tröjan som jag har ibland men som jag egentligen inte känner mig så hemma i. Varför bor det överhuvudtaget i min garderob? Vill inte vara för uppklädd. Jag ska arbeta på dagis. Kan inte komma med kläder som får chefen att tänka "Det där kan man inte ha i sandlådan!" Hel och ren, självklart. Men mer? Det är inte så att min garderob är så himla kul just nu. Den skulle verkligen behöva få sig en omgång med lite nytt. Kanske att jag ska ta på mig ett par jeans och en lite roligare topp?

Jag minns vad jag hade på mig då jag sökte mitt nuvarande jobb. Jag hade en rosa tröja med en ett stort tryck över bröstet som föreställde två änglar. Då jag skulle lämna skolan efter intervjun sa Fröken M "Jag fick ett bra intryck av dig. Hoppas att vi ses". Nu känns det som att hon inte vill ses något mer och det är ömsesidigt.

Jag tänker på hur jag ska göra när jag säger upp mig. Ska jag ringa och be dem skicka papper? Funderar på det. Det skulle kännas dumt att gå och hälsa på barnen för att säga att jag ska sluta. Vi har ju inte setts på ett år nu. Känns bara som att det skulle vara jobbigt att åka dit.

Klockan tio är det intervju och jag har redan kollat vägen. Vet till och med på vilken gata jag ska parkera. Så långt har jag planerat. För övrigt har jag bara tänkt ut vad jag ska säga om jag får frågan om mina positiva och negativa sidor och vilken lön jag ska begära. Resten får komma spontant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till! Jag tror det kommer gå jättebra!!!! :-)