lördag 25 augusti 2007

Har ringt chefen

Jag: Ja hej det är Anna-Bell!

Chefen: Hej.

Jag: Jag hoppas att du hör vilken Anna-Bell det är...

Chefen: Det hör jag på rösten. (Kort ton)

Jag: Det var längesen.

Chefen: Ja du har ju inte hört av dig.

Jag: Och inte ni heller! Ville bara kolla läget. Jag håller på och ser mig om efter ett nytt jobb.

Chefen: Förstod det. (Fortfarande kort och sur ton)

Jag: Hur lång uppsägningstid har jag?

Chefen: Vi kan säga en månad men har du ett nytt jobb om två veckor så kan du börja.

Jag: Men sambon ska inte vara hemma förrän i november så det vill jag inte. Jag bara kollar lite nu.

Chefen: Men det är bäst om du säger upp dig från och med i dag. Skriv ner det på ett papper bara. Men muntligt gäller.

Jag: Men jag skickar ett papper när jag säger upp mig. Hur gör jag med referenser?

Chefen: Det brukar de vilja ha. Du kan lämna mig. Inga problem. Ok. (Ville avsluta samtalet)



Samtalstid: ca 2 1/2 minut.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vilken otroligt otrevlig människa!!!