tisdag 14 augusti 2007

Festen i parken

Som sagt så hade vi grannfest i lekparken i lördags. Sambon har lite svårt för tillställningar där man inte liksom har koll på läget. Han tycker att de är jobbigt då man inte känner folk, då man bara dyker upp så där och säger hej hopp liksom. Jag delar inte hans åsikter där. Jag tycker att passar det inte och är de trist kan man ju alltid gå hem.

Medan sambon velade inne i huset tog jag Prinsen på armen och stegade mot lekparken. Fick genast syn på en tjej med en liten kille i Prinsens ålder. Det visade sig att de bodde jättenära oss och att lillkillen var en månad yngre än Prinsen. Jag bänkade mig vid långbordet och hälsade på mina närmsta bordsgrannar. Trevliga allihop. Där fanns folk som bott i området i mer än 40 år och där fanns nyinflyttade. Där fanns gamla och unga. En härlig blandning. Lagom till jag tog fram skålen med pastasalladen dök sambon upp.

Det var mysigt att sitta vid långbord, prata med grannarna om renovering och om annat. Det var kul att få veta vilka som bor i samma område som vi. Bland annat var dessa på tillställningen:

- Mannen med tonårsdottern. Han som tokrenoverar. Det är galet mycket saker på hans tomt.

- Paret som ska få en bebis i maj.

- Steken (den vältränade killen) och hans familj.

- Bussiga grannen som kom och hälsade oss välkomna första veckan. Linblonda frun och barnen var med.

- Kompisarna i 45-årsåldern som bodde i varsitt hus, de som fixat grannfesten.

- Det lesbiska paret med den söta lilla dottern.

- Paret med barnet i Prinsens ålder som jag pratade med nästan hela kvällen.

- Kvinnan som är änka. Hon som har så många fina blommor på tomten.

- Hon på hörnan som precis hade fått en ny pacemaker.

Trevliga människor. Trevlig grannfest. Trevligt med en sambo som kunde erkänna att det var en bra grej att vi gick dit.

Inga kommentarer: