lördag 4 augusti 2007

På tal om renovering

Pratade med en kompis om vår husrenovering.

Kompisen: "Har ni börjat renovera ännu?"

Jag: "Ja sambon har börjat med fasaden".

Kompisen: "Har du också hjälpt till eller?"

Jag: "Inte med att måla och så".

Kompisen: "Nähä. Vad har du gjort då?"

Jag: "Jag har tagit hand om vårat barn".

Kompisen: "Jaha?!".

Som att det inte räknas.

Det är inte som att Prinsen är ett spädbarn som ligger i en soffhörna och är nöjd med det. Men det är klart. Kanske att jag skulle kunna måla en sida av huset då Prinsen sover på förmiddagen. Efter att jag har laddat tvättmaskinen, plockat upp här hemma, plockat i och ur diskmaskinen. Efter att jag hängt och vikt tvätt, dammsugit, pulat och påtat. Då kanske jag skulle kunna hinna med och rolla av en vägg där ute.

1 kommentar:

Solkatten sa...

Jag kan bara säga att mitt spädbarn aaaaldrig skulle nöja sig med att ligga i någon soffhörna, haha! Och folk i vår närhet tycker att det går fasligt långsamt med vår husrenovering också... Nähä?!