fredag 17 augusti 2007

Intervjun

Jo då det gick väl bra tror jag. Men jag vet inte riktigt vad jag känner. Inte jättedåligt men heller inte hurra. Chefen verkade sympatisk men han nöjde sig inte med en kollega som referens. Han ville ha rektorns ord och det kändes jobbigt. Trots det lovade jag att prata med henne i början av nästa vecka.

Prata med rektorn ja. Hon som inte sa hej då och önskade mig lycka till då jag gick hem med tjocka magen i juli förra året. Jäkla kärring. Har inte pratat med henne efter det. Känns så där att behöva ringa henne. "Jo hej det var Anna-Bell här..." "Anna-Bell vem?!" Detta skulle kunna hända.

Det som var bra med detta jobb är att de behöver en pedagog till i början av november. Det är ju precis då jag har tänkt att börja arbeta. Plus i kanten för det.

Förskolans lokaler kändes så där. Gården var tråkig. Jag gillade däremot personalens sätt att arbeta. Vissa av pedagogerna gav ett bra intryck, såg engagerade ut. Andra såg inte roliga ut alls, släpade omkring i gråa kläder och luktade ciggarettrök. Måste man ha trista kläder på sig när man arbetar med små barn? Jag tycker inte det. Blir förbannad då jag tänker på att "fröknar" flåsar ciggarettandedräkt på barn. Hoppas att det inte händer Prinsen. Tror att jag måste säga till då.

Jag berättade mina tankar om lön och det var inte så att rektorn ramlade av stolen. Inte för att jag trodde det heller, men han talade om att kommunen har dålig ekonomi, något jag redan visste om.

Ska fundera på hur jag ska göra, maila referenser och sedan ska han ringa, chefen. Tror inte att detta är mitt framtida jobb faktiskt. Det känns inte som så.

Status:

10 sökta jobb.

1 avklarad intervju.

3 inbokade intervjuer.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tycker det är mycket underligt att be om referens till nuvarande chef. Vanligtvis berättar man ju inte att man söker andra jobb... vad händer om man inte får något, då är man ju ändå uträknad på gamla arbetsplatsen liksom.

Men heja dig för en bra intervju! Du kommer att bli intervjuproffs fortare än kvickt!!!

KRAM

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag håller med anna. Inte ska man väl berätta för nuvarande chefen att man söker jobb??!?

Jag hoppas att du hittar det perfekta jobbbet!