onsdag 3 juni 2009

Banan

Jag sitter på jobbet och äter lunch med barnen. De pratar mycket och två av killarna försöker bräcka varandra.

Kevin: "Min pappa hoppade i sängen."

Max: "Min pappa klättrade på taket."

Jag: "Han kanske lagade något där upp på taket."

Max: "Näe."

Kevin: Min pappa kastade ägg."

Jag: "Oj då."

Max: "Min pappa pruttade på toaletten."

De båda skrattar högt.

Kevin. "Min pappa stoppade upp en banan i rumpan."

De fortsätter att skratta. Jag tror inte att denna pappa i 30-årsåldern brukar ha en banan i rumpan. Men jag kan ändå i mitt stilla sinne tänka att det blir svårt att tänka på något annat vid hämtningen.

5 kommentarer:

Signora sa...

:-) Underbart! Du kanske skulle fråga pappan...? ;-) För att kolla in ansiktsfärgen om inte annat.
Haha! Helt underbart! Kan tänka mig att du har många sådana historier.

Maja Gräddnos sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Anonym sa...

Ha, ha, ibland är det fantasi och ibland kommer sanningar fram...
Om bara alla föräldrar visste hur mycket vi vet om dom, he,he!
Man har hört mycket under åren...
Vem som blev tagen av polisen för nykterhetskontroll, vem som inte kan laga mat, vilken mamma som spydde i bilen, vem som fick äta bakelse till middag osv.

Villemo

Isa sa...

Det är nästan så man blir lite nervös för vilka historier dottern ska dra på förskolan i framtiden ;-)

Uniflora sa...

hahhaahaaa! i mitt huvud ser jag karl gå helt hjulbent med bananen instucken... Uhhh!