måndag 15 juni 2009

Bättre?

Nu har jag sett rosa och småblödit i fyra dagar. Har inga som helst känningar i magen och väntar på syndafloden. Jag räknar med at det sätter igång när som helst.

Varför testade jag egentligen i helgen, jag som aldrig brukar tjuvtesta? Jo det var på fredagen när jag såg det första rosa som jag ville ha bekräftat att det var negativt. Därför tog jag testet på lördagmorgon. Säg då att jag hade väntat med testet tills på torsdag när jag har testdag. Då hade jag aldrig fattat att det för en stund hade tagit sig, aldrig förstått att vår fina blastocyst varit inne och vänt och lämnat ett avtryck i form av en positiv sticka (eller snarare två). Jag hade aldrig fattat att jag fått ett tidigt missfall. Igen. Är det förresten fler missfall som jag inte vet om? Hade det varit bättre att inte vara medveten om att det var så nära? Hade det gjort mindre ont? Nej jag tror inte det.

7 kommentarer:

Paprika sa...

Varma kramar.

Tänker på dig.

Anonym sa...

Många varma kramar!!!

Tudorienne sa...

It's not over til it's over. Tänker också på dig.

Isa sa...

Håller tummarna för dig. Hoppas, hoppas...

Jag har också testdag på torsdag.

Kram

Linda sa...

Det behöver inte betyda att det gått åt skogen för att man blöder lite. Jag håller tummarna stenhårt för dig. många kramar.

Maja Gräddnos sa...

Åh gumman...
alla tummar till dig. Hoppas så innerligt

Uniflora sa...

Åh fina du. Jag hoppas du har fel och att den lill* "bara" skräms.

Kram