måndag 1 juni 2009

Dagens skörd

I dag plockades jag på 14 ägg. I morgon ska jag ringa för att kolla hur många som har blivit befruktade. Om det är 5-6 stycken som har blivit befruktade ska vi göra en långtidsodling med insättning på lördag. Är det färre än 5-6 som är befruktade ska vi göra insättningen på onsdag. Finns det två embryon, oavsett det blir på onsdag eller måndag, så får vi sätta in två.

Dessa utfall finns:

1. Sätta tillbaka två blastocyster på lördag. (För bra för att vara möjligt kanske, men jag hoppas hårt.)

2. Sätta tillbaka en blastocyst på lördag (Om bara en har klarat sig.)

3. Sätta tillbaka två embryon på onsdag (Om det är färre än 5-6 stycken imorgon.)

4. Sätta tillbaka ett embryo på onsdag (Om endast ett ägg är befruktat.)

5. Göra om hela IVF:en. (Om vi långtidsodlar och inget klarar sig. Hemska tanke.)

Vågar liksom inte tänka på det. Shit vad jag hoppas på bra kvalité denna gång.

Hoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppas

Näe, inte shoppa utan HOPPAS ;)

6 kommentarer:

jennica sa...

14 ägg är ju ett fint resultat! Håller alla tummar jag har för att ni skall få riktigt många befruktade och att återföringen, ovsett vilken, lyckas!!

Tudorienne sa...

Låter som ett bra resultat va? Håller tummarna för fina blastocyster. Du är en sån kämpe!

zygoten sa...

Ser ju bra ut så här långt:-) Här är en till som hoppas för allt vad tygen håller att det får fortsätta så!!! Kram z

Linda sa...

Jag håller tummarna stenhårt!!

nylsa sa...

åh vad jag hoppas med dig, hoppashoppashoppas att allt kommer gå bra den här gången.
kram!

Anonym sa...

Jag håller tummarna, det var ju ett jättebra resultat!!!!!!!!!!!!