tisdag 2 juni 2009

Väntar

Jag är hemma idag. Skolkar från jobbet. Jag gjorde det igår och det är lättare att göra det imorgon om så behövs i fall jag är hemma idag med. Är öm i magen, men jag kan vara hur öm som helst bara detta går fint. Regnet öser ner och Prinsen och jag satt nyss på altanen under taket och lyssnade på regndropparna. Jag väntar idag. På att få besked om hur det har gått med äggen. På att få reda på hur fortsättningen blir, få veta vilken dag vi ska åka tillbaka. Jag väntar på att få höra om det finns någon kvar överhuvudtaget Jag önskar så att många blir befruktade, tanken gör att det pirrar i magen men jag vet att det lika gärna kan vara tvärtom. Att det förmodligen inte alls blir så många att vi kan komma på lördag. Shit vad jag ältar, och väntar. Jag räknar timmar för de skulle ringa vid ett och jag känner mig inte alls duktig på att ha is i magen.

Inga kommentarer: