måndag 22 juni 2009

Prov

Ringde till Doktor L idag på morgonen vid 8.20 innan jobbet. "Du kan ta blodprov..." sa hon "...men det är bra om du gör det idag mellan 8.00 och 11.30." "Ok sa jag och gick in på jobbet, kollade av läget, drog en vit lögn och rejsade till kliniken. Sa till kollegorna att jag skulle ta ett blodprov för sköldkörteln och att jag bara skulle till vårdcentralen. I själva verket åkte jag till stan men det gick snabbt så jag var endast borta i 45 minuter.

"Du tar ett blodprov på onsdagen också och sedan ringer jag till dig och talar om..." sa Doktor L. "...så får vi se om du behöver ha kvar tiden den 7/7." Jo man tackar, det hoppas jag verkligen på! Talar om förresten. Måste ringa och säga att Doktor L får ge domen på mitt mobilsvar, för jag orkar inte stå i någon garderob på jobbet och få svart på vitt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, usch, usch!

Men skönt att få veta!

zygoten sa...

Kan tänka att det känns skönt att göra något och att ha en plan. Du kämpar så tappert och jag fortsätter hoppas. Kram z