tisdag 2 juni 2009

Rapport

De har ringt från Linné och meddelat att de ägg som blivit befruktade nu är 10 stycken till antalet. Det låter bra och självklart är det bättre ju fler det är i startpositionen. Men än är jag nervös för de kommer att bli färre, så är det ju.
"Om det finns två stycken på lördag, visst får vi det då?" undrade jag.
"Det beror på hur det ser ut" svarade syrran.
"Men Doktor O lovade det igår. Om det finns alltså"
"Han har skrivit i journalen att paret förväntar sig att få tillbaka två" talade hon om.

Jag känner mig ändå nervös. För att den fina skörden ska minska radikalt. För att vi ska komma dit på lördag och de talar om att vi i alla fall bara får ett för tvillingrisken eller någon anledning. Jag vill ha två. Punkt. Ska man ringa på torsdag och kolla läget?

12 kommentarer:

Eludie sa...

Jag håller alla de tummar jag har!

Anonym sa...

Håller tummarna för att det finns många fina på lördag och att ni får tillbaka två stycken:) Känner du dig orolig över antalet så är det klart att du ska ringa dit på torsdag. Det hade i alla fall jag gjort. Kramar

Signora sa...

Ah, så bra med tio befruktade!
Jag håller tummarna för att tiden går fort till på lördag och att de delar sig fint till dess.
Stå på dig när det gäller att få två tillbaka!!!

Kram!

jennica sa...

Tycker det låter som alldeles utmärkta odds för att du skall få tillbaka något riktigt bra! Håller tummar och tår!!

Paprika sa...

Vad bra! Ring på torsdag och hör efter, annars kommer det att bli en olidlig väntan. OM det skulle vara så att de börjar tjafsa om ett eller två på lördag, så stå på er. Ni vinner den diskussionen, det är jag säker på!

Kram

tisalen sa...

Håller tummarna stenhårt för att 10 ägg ska vara 10 fina embryon

Maja Gräddnos sa...

Så här långt låter det jättebra och jag håller alla tummar för att det ska fortsätta så!

MochM sa...

Tio fina, det är ju toppen!
Jag hade ringt på torsdag, hade nog inte klarat av att vänta...

Tudorienne sa...

Det kan väl knappast skada att ringa?

Tänker på dig och håller tummarna.

Anonym sa...

Det låter lovande! Jag håller tummarna. /Emma

Frida sa...

Vilket toppenresultat!

Uniflora sa...

Mina tummar kniper! Kram