tisdag 9 juni 2009

Sjukhus

Pappa är på sjukhus. Ena ansiktshalvan, armen och handen hänger inte med. Läkarna tror att det kan vara en stroke, men såg inget på skallröntgen idag. Det har hänt förr, för tre år sedan. Jag tycker att det är lite, hur ska jag säga, skumt med stora sjukhus. Man ser sjuka, friska, väldigt gamla, väldigt nyfödda, allt i en salig blandning under samma tak. Männskor i smärta, i sorg, i total lycka. Man vet att människor föds och dör i samma stund i samma hus. Lite så. Även idag kom den känslan över mig. Vi var på akuten med pappa i två timmar, Prinsen och jag. Pappa satt på sängkanten när vi kom in i korridoren. Jag höll Prinsen i handen och kramade om pappa som började gråta. Han var rädd och jag ett stöd som strök hans rygg och lyckades hålla gråten borta själv. I natt sover han kvar. Jag hoppas sedan att allt är bra igen. Fina pappsen.

10 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Kära, fina. Hoppas att allt går bra. Tänker på dig

Tingeling sa...

Åh, vad tungt. Jag kan känna hjälplösheten.
stor, stor varm kram!

ylwa sa...

Åh.. Hoppas han mår bra snart!

Håller med dig om det där med sjukhus. Mycket skum känsla i dem..

Tudorienne sa...

Hoppas att allt går bra. Ofta gör det det!

Anonym sa...

Hoppas allt går bra! Tänker på dig!

Karro

tisalen sa...

tänker på dig...hoppas pappsen är kry nu

Alice sa...

Vad tråkigt att din far blivit sjuk, hoppas han kryar på sig snart!

Grattis till ruvningen, jag håller tummarna för att det ska funka den här gången!

Anonym sa...

Tänker på dig, kram!

Villemo

MochM sa...

Åh vad jobbigt. Hoppas innerligt allt gått bra.

Ribbolita sa...

Vad hemskt jobbigt - hoppas allt går bra och att han blir bra snart!