måndag 8 juni 2009

Juni

Juni 2005:
Det är första gången Sveriges nationaldag firas som en röd dag. Sambon och jag är på Huddinge och får tillbaka ett icke fryst embryo. (Äggplockat har varit tre dagar innan.) Jag fyller år och har en hejdundrande fest i lägenheten i stan. Jag skålar utan andras vetskap i alkoholfritt vin eftersom det eventuellt kan ha tagit sig. På ruvardag 17 tar jag ett test som blir positivt. Jag är jätteglad. Efter prick en vecka får jag missfall.

Juni 2006:
Jag är i sjunde månaden efter ett frysförsök på Huddinge, av den "kullen" som plockades i juni-05, och mår jättebra. Jag älskar att vara gravid, att få vandra runt med ett mirakel i magen. Känner mig vacker och lugn och är i bra fysisk form. Vi har bullkalas på vår trånga balkong när jag fyller år.

Juni 2007:
Min älskade prins ålar sig fram längs parkettgolven med värsta combatstilen. När han ler kan man se hans små risgryn till tänder. Han är det mest underbara jag mött. Vi köper ett hus i förorten och har födelsekalas på verandan. Syskonfrågan känns inte aktuell just nu.

Juni 2008:
Prinsen pratar en massa och är jätterolig. Han är social och glad, springer nu runt i huset som vi renoverar. Vi vill ha ett till barn och har tagit den allra sista i frysen på Huddinge. På ruvardag 17 testar jag positivt. Några få dagar håller det i sig. På min födelsedag blöder jag klumpar i toan på jobbet. Missfallet är ett faktum.

Juni 2009:
Min fina prins är väldigt verbal och älskar att var ute. Han tycker om att sjunga men hans bästa är att samla sniglar och maskar. Vi vill så gärna ge honom ett syskon. Vi har gjort sammanlagt fem misslyckade syskonförsök och är nu inne på det sjätte. Vi har fått tillbaka en blastocyst, åter har vi haft ET på nationaldagen, och jag är nu inne på ruvardag tre. Snart fyller jag år. I helgen ska vi ha fikakalas för släkten. Kanske att man ska baka till personalrummet på jobbet också. Om två veckor kommer jag helt säkert att veta om detta leder till ett plus på stickan. Jag hoppas hårt. Det gör jag verkligen.

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag hoppas att det går bra nu! Har bra vibbar om juni 2009.

Ribbolita sa...

Hoppas, hoppas, hoppas och dumma Linnékliniken som inte håller vad de lovar! Juni 2009 måste vara ert år!

Anonym sa...

Här hålls det tummar!!!
Kram!
Anna franmitthjarta.wordpress.com

Tisalen sa...

hoppas hårt jag med

Anonym sa...

Det känns verkligen som det är nu det sker! Håller tummar hårt. /en ivf-syster