torsdag 25 juni 2009

Test igen

I morse vaknade jag med lite molande och gick upp och kissade i en mugg. Var och inhandlade fler gravtest igår. Innehållet i muggen var rött av blod när jag stack ner stickan. Snabbt kom ett starkt plus upp. Om jag blöder hela tiden och detta är ett missfall, varför blir det då positivt? Så himla plågsamt om det kommer att skita sig och att detta bara är en utdragen version av det. Detta är 14:e dagen jag blöder. Jag har alltså blödit mer eller mindre i två veckor!

I dag får jag veta om det fortfarande finns något hopp eller om vår fina har gett sig av. Jag tänker att jag kommer att höra Doktor L på mitt mobilsvar, att hon kommer att säga: "Hej Anna-Bell, det här är Doktor L. Jag har fått dina provsvar nu. I går hade du ett hcg på 120, det har alltså sjunkit. Tyvärr verkar det som att du håller på att få missfall. Ja så är det, hej då." Jag hoppas så innerligt att jag har fel...

1 kommentar:

Tingeling sa...

Vilken plåga!!! Det är inte mänskligt att vara tvungen att vänta så här länge.. Kunde inte läkaren ha ringt dig på kvällen igår?!

Jag kan bara föreställa mig oron över allt blödande, jag hade antagligen varit en ruin av förtvivlan vid det här laget.

Vad gäller hcg så finns det ju tyvärr kvar i kroppen även om det är missfall, det behövs väldigt lite för att visa utslag på graviditetstest och det tar rätt länge innan hcg-värdet försvinner ur kroppen.
MEN MEN MEN!!!! Det här ska gå bra för dig, det måste! Håller tummarna stenhårt!

stor kram Anna-Bell, du är en fighter!