söndag 15 juni 2008

Att underskatta sitt barn

Min kompis underskattar sin fyraåring. Vi träffades i helgen och jag uppmärksammade detta:

- Sonen skulle sitta i barnstol när vi skulle äta. (Det blev inte så för han sa till själv att han inte ville.)
- Han hade haklapp
- Han åt med sked.
- Han blev matad.
- Han fick knappt någon fart alls när han gungade för att hon trodde att han skulle ramla.


Jag tror att jag måste säga till henne nästa gång vi ses. Det är inte mitt barn men hon behöver insikt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, som fyraåring kan man bre smör på sin egen macka! /Diana

Anna sa...

Du är utmanad:-)

Anonym sa...

Agnes fyller 3 och kan själv!

MEN hon äter ofta med sked och blir matad....för att hon helt enkelt har för mycket myror i brallan att hon inte annars skulle få i sig ngn kvällsmat...OCH för att vi inte orkar strida varje kväll...men visst kan hon....speciellt när inte mamma är med...

så kan det vara