måndag 30 juni 2008

Nästan avslöjad

Idag var jag hemma med Prinsen som hade feber. Eftersom jag behövde åka till Sophiahemmet och ta ett blodprov kom mamma och hennes man hem till oss och var med Prinsen under tiden. När jag precis hade parkerat på SH:s parkering ringde det på mobilen.

"Anna-Bell" svarade jag.

"Ja hej jag heter Ulrika. Jag ringer från fertilitetscenter. Du ville ha en tid hos oss."

"Nej jag ville ha en prisuppgift men det fick jag förra veckan. Ringde du hem till mig först?" undrade jag.

"Ja" svarade hon i andra änden. "...men ingen svarade."

Puh. Den dagen mamma ska få veta att vi har gjort/ska göra IVF vill jag säga det själv.

"Har det ringt någon?" frågade jag när jag kom hem igen.

"Inte vad vi har hört" fick jag till svar. "Vi har suttit ute på altanen."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit!

Eludie sa...

Oj. Vilken tur att det var fint väder!