tisdag 10 juni 2008

Inhandlat

Har varit på det kvällsöppna Apoteket på Söder. Rafsade åt mig ett tvåpack med gravtest och en tandborste till Prinsen. Stegade mot kassan där det satt en sommarjobbare. (Ja han var typ 20.)

Imorgon ska jag göra test på morgonen, som Kattmamman gav som förslag.

"Det syns att du är trött. Visst är du det?" sa en arbetskamrat i går.

"Ja jag tror att jag håller på att få missfall. Jag har gjort ett frysförsök, du vet kanske vad IVF är? Här om dagen testade jag positivt. Jag blev så glad och lättad. Nu blöder det och jag är livrädd. Om detta skiter sig vill sambon inte försöka att få ett syskon till Prinsen som jag vill. Mina tankar maler snart hål i skallen på mig. Ja jag är astrött."

Det var sanningen. Sa istället:

"Ja, jag är nog lite trött."

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vännen. Jag hoppas att morgondagens test ger lugnande besked. Blödningen kan ju bero på "vad som helst" (försvagad livmoderhals t.ex.). Kramar och hårt hållna tummar.

Anonym sa...

Hej!
Läser hos dig ibland och hoppas att allt går bra! När jag gjorde min FET blödde jag ordentligt en gång och sedan hade jag rosa flytningar av och till under flera veckor. Fruktansvärt jobbigt, men på IVF-kliniken sa de att det är vanligt att blöda lite efter en stimulerad (vet inte om du gjort stimulerad) FET eftersom allt är "konstruerat" med hormoner och därför sitter inte slemhinnan lika bra. Hoppas att du förstår min virriga förklaring och känner dig lite lugnare. För mig gick det bra trots blod och min pojke fyller ett om några veckor. Håller tummarna för dig!!!!!!
Karolina

Anonym sa...

..nej, inte försvagad livmoderhals - det heter något annat. Har vänner som har blödit till och från genom hela grav. utan att det har varit någon fara.

Anna-Bell sa...

Solkatten: Tack för att du tänker på mig och håller dina tummar. Det värmer!

Karolina: Åh så skönt att höra att det gick bra för dig! Ska försöka tänka på det när jag snurrar in på jobbiga tankar. Ja det är ett stimulerat FET jag har gjort denna gång. (Med Prinsen var det i naturlig cykel.)Tack för tummar och positiv info...och välkommen hit til min blogg!

Anna-Bell sa...

Solkatten:
Livmodertapp?! Underlivet är verkligen en djungel och barnalstrandet också. Det är egentligen märkligt att någon blir gravid överhuvudtaget med tanke på allt som ska klaffa...

Anonym sa...

Mina tummar hålls stenhårt

Anonym sa...

Tapp, hals, whatever. Jag tror hur som helst att lilla fröet mår bra och växer där inne.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Usch vilken vånda!

Det är helt enkelt så att det måste gå vägen nu, något annat alternativ finns inte, och därför kommer det att gå bra!!!!

Du blödde ju dessutom när du väntade Prinsen, så det är ju som det brukar vara när du väntar barn. Det här kommer att gå bra!!!!

Kramar

Anonym sa...

Jag hoppas och tror att du får lugnande besked imorgon!! Håller tummarna hårt för er. KRAM

Anonym sa...

Det är ju för väl att det finns en värld där man får säga som det är. Där man slipper hitta på ursäkter, bortförklaringar och klistra på leenden på ansiktet med de sorgsna ögonen. Det är inte så tokigt med bloggar... Kram/Emma