fredag 6 juni 2008

Slarvig

Jag vaknade för en halvtime sedan, alltså klockan fem över halv fem på morgonen. Kände att "Nu är det dax att testa! Orkar inte hållas på sträckbänken längre".
Hjärtat bankade så hårt att jag kunde höra det. Tassade upp ur sängen. Rotade fram en gammal plastgrej som jag skulle kunna kissa i och sedan slänga. Tog fram testet ut badrumsskåpet.

Men.

Jag hittade inte pappret som var med testet. Hittade inte informationen om hur testet ska se ut om det är negativt/positivt. Det är liksom ingen idé för mig att kissa på stickan om jag ändå ine kan läsa av svaret.

Överväger att dra in till apoteket i stan för att shoppa ett nytt. Jag vill veta nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men för guds skull! Här kastar man sig på datorn när man vaknar för att läsa om ditt pluss och så möts man av detta. Om det är de gamla hederliga Huddinge-testerna blir det ett blått streck i vardera fönster. Och det kommer det att bli! :-)

nylsa sa...

vilken olidlig spänning, men visst kan du läsa av testet utan instruktion? Jag tror det blir ett fint positivt test.
kram och lycka till