onsdag 11 juni 2008

Det är över

Testade i morse och det var inte i närheten av ett plus. Jag är inte gravid längre.
Hur kunde jag tro att det skulle kunna funka? Hur kunde jag vara så dum när jag vet att det är en kamp att bli gravid?
Det kanske blir så att Prinsen inte får något syskon. Det känns jobbigt och sorgligt.
Jag är ledsen. Så förbannat jävla ledsen. Men jag är glad också. Över att jag har Prinsen. Tänk att jag verkligen fick ett barn. Utan honom hade jag förmodligen lagt mig rakt upp och ner och självdött.
Tänker på alla er som ännu kämpar för att få ett barn. Så himla tufft. För jag vet hur nederlag smärtar. Jag blev påmind idag.

Nu ska jag göra mig iordning, gå till jobbet och få missfall. Känns jobbigt att vara bland andra en dag som denna men jag är van att upprätthålla fasaden. Sedan går jag hem och gråter igen.

Fan!

14 kommentarer:

Anna sa...

Älskade vän!
Herregud, vet inte vad jag ska säga och skriva. Fan fan fan fan fan fan fan fan. Såhär skulle det ju inte bli. Önskar att vi bodde närmare varandra.

Puss, vännen

Anonym sa...

NEEEEJ. Så himla orättvist. Jag kämpar själv för att få ett syskon till dottern, och den dagen vi får ett plus så vill jag få behålla det. Usch vad jag lider med dig. Jag hoppas din man kommer på bättre tankar efter sommaren så att ni kan ge det en chans igen. Jag håller tummarna för att ni ska få det syskon ni längtar efter. Så länge skickar jag massor med kramar.

Anonym sa...

Som jag lider med dig. Det är så förbannat orättvist att livet inte kan få le mot den som redan kämpat så. Jag hoppas att din man snart är med dig på banan igen och vill kämpa tillsammans med dig. Kram /Emma

Anonym sa...

NEEJ. Jag blev plötsligt tom på ord. jag är så otroligt ledsen för er skull och jag känner med er. Massor av varma kramar!!

Anonym sa...

Nej, så här ska det inte sluta! Vad hände.......fy
Är det alldeles säkert?
Ja, i dessa stunder är man så tacksam att man lyckats en gång i alla fall. Ta hand om din lilla prins, kramas mycket!
Freja

Anonym sa...

Vad tråkigt!
Misslyckades också med min ruvning. Vet hur det känns!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Åhhh nej!

FAN också!

Det här är så förbannat orättvist, även om du har världens finaste Prins, så förtjänade du att få lite, lite tur den här gången!

Jag tänker på dig mycket mycket!

Kramar

Anonym sa...

Mår illa över den här världens jävla grymhet. Fy fan.

Tudorienne sa...

Åh Anna-Bell, om jag kunde göra nåt. FAN vad trist. Det är förjävligt.

Anonym sa...

Nej vad ledsen jag blir. Fasen också.

Måtte du kunna övertala din man till en ny omgång.

Kram!!!

Ribbolita sa...

Fan vad orättvist - att det inte kunde få gå lätt denna gång. Ni som redan har kämpat så länge. Tänker på dig och hoppas att din man ändrar sig nu när han ställs inför dessa nya fakta.

Många kramar!

Anonym sa...

NEEEEEEEEJ! Fan också.. Jag är så ledsen för er skull!

Kram!

Anonym sa...

Jag är så ledsen för din skull!!!
Det är så orättvist!
Karolina

Tre Gringos sa...

Så ledsen för er skull.
Kram Loj