fredag 27 juni 2008

Undersökt

Nu har jag gjort en liten prisundersökning angående 3-pack av IVF och kommit fram till detta:

Sophiahemmet: Kör inte med 3-pack.

Linné i Uppsala: 44 000 kr. (Tre IVF + 1 FET)

IVF-kliniken, St Göran: 49 000 kr. (Tre IVF + 1 FET)

Fertilitetscentrum: 57 000 kr.

Jag har enväldigt beslutat och sedan fått medhåll att det får bli Linné för oss. Har inte jämfört statistiken mellan de olika klinikerna och tänker inte göra det heller. Jag tycker inte att det ger en relevant bild av hur just vi kommer att lyckas. Jag väljer istället att tro på det som framkommer genom att läkarna tittar på vår bakgrund och resultaten av undersökningar gjorda på mig.
Eftersom vi redan har en IVF-historia bakom oss och även har fått ett barn genom IVF kommer förmodligen behandlingen att likna den vi gjorde på Huddinge.
Att Linné ligger i Uppsala gör mig inget. Linné samarbetar med läkare på Södermalm och det är där man får göra allt utom äggplock och återföring. Det betyder att jag endast behöver vara borta från jobbet i en timme om jag exempelvis ska på VUL. Någon som har erfarenhet av Octaviakliniken förresten?
Så får det bli. I september kör vi igång.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad bra! Det är ju klockrent att man slipper pendla i onödan, det hade jag ingen aning om (har nämligen själv funderat på CvL inför nästkommande IVF). Annars var ju St Göran otippat "billiga"..

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har gjort all min fertilitetsbehandling på Octavia (utom själva IVF:en) och jag tycker att läkaren där är otroligt proffsig. Hon är inte mycket för klappar på kinden, men det jag ville ha var kompetens och snabba korrekta behandlingar, och det fick jag.

Anonym sa...

Har läst lite i din blog och känner igen mig i att längta efter syskon, en velande sambo.. Jag tog blodprover häromdagen och vi kör också igång i höst med IVF (och pgd för att hitta ett friskt ägg) tror jag. Kallar mig Magnolia här i cyberspace, har ingen blog ännu.

Anna-Bell sa...

Solkatten: Ja visst är det strålande!

Kattmamman: Håller verkligen med, skönt att höra att det iaf är korrekta behandlingar för något gulligull var det ju inte tal om;)

Magnolia: Välkommen till min blogg!

Ribbolita sa...

En vän har gått hos dem båda sina graviditeter och tycker att de är fantastiskt bra, så det blir säkert toppen! Åhh håller alla tummar för er!