söndag 22 juni 2008

Planerna

Så här skrev jag i bloggen i april:

Jag tror inte att det sista frysförsöket på Huddinge kommer att lyckas. Varför skulle det göra det när det aldrig tidigre har varit lätt att bli gravid? Jag anser nämligen att det skulle vara en simpel väg för mig om jag blev gravid nu, trots att jag denna gång kommer att ta mediciner. Det är en kort väg om man jämför med att vänta över sommaren, fixa pengar och sedan köra i gång med nya IVF:er till hösten igen. En räkmacka helt enkelt med mina mått mätt.

Hur som helst. Jag utgår ifrån att detta kommer att skita sig.

Så när det har skitit sig ska jag:

- Bli lite mer fit tll sommaren. Kanske börja träna lite.
- Kolla upp vart det skulle kännas bra att göra IVF. Kolla över priser och rent praktiska saker.
- Se till att ha ett asbra sexliv. (Jag vågade/skulle inte våga ha sex vid graviditet.)
- Ladda batterierna och vara beredd att köra på till hösten.

Ok. Nu har vi facit. Det blev ingen räkmacka. Det sket sig och jag fick missfall som grädda på moset.

Nu till planerna:

- Bli fit. Hm...Ja det behövs men jag är inte villig att pröjsa för ett gymkort. Kanske att jag ska ta en joggingrunda på kvällen och sedan köra lite styrka i vardagsrummet efteråt.

- Håller på att kolla upp var det skulle kunna vara bra för oss att göra behandlingarna. HAr nästan bestämt mig och har ju beställt gyntid som är föberedande för IVF.

- Sexlivet ja. Det har varit väldigt torftigt på fronten den senaste tiden men igår hoppade jag på karln så det är ju en bra början.

- Ska ladda batterierna på detta sätt: Umgås med folk jag trivs med; Prinsen, sambon, vänner och familj. Och så ska jag gå ut på krogen och dansa hela natten lång någonting framöver. Det var länge sedan.

1 kommentar:

Åsa sa...

Helt rätt att ta itu med planerna. Jag kan tipsa om funbeat.se. Där kan du skaffa träningskompisar och lägga in dina träningspass. Det ger lite extra hjälp i träningen - åtminstone för mig. Sen tränar jag enligt program skapade via https://www.polarpersonaltrainer.com/frontend/. Riktigt bra också.

Sexträning är bra också. :) Kram