torsdag 5 juni 2008

Klart!

Nu är Prinsens rör på plats! Jag tassade upp fem i morse och gjorde välling. Prinsen åt i sömnen och tog sedan sovmorgon till klockan åtta.
Tio var vi i närheten av mottagningen och gick runt i köpcentret i samma kvarter. Vi shoppade en del kläder till Prinsen.Han fick även en boll.
"Mat. Fika" sa Prinsen och pekade bort mot ett café. Kändes hårt att inte kunna ge honom varken mat eller dryck.
När vi kom till mottagningen tittade personalen på oss från receptionen.
"Är det Prinsen?" sa de.
De var mycket positiva och lättsamma och en läkare gav oss saklig information. Vi fick sedan gå ner till sövningen och vi bestämde att jag skulle med.
Prinsen satt på en säng och fick en mask över ansiktet. Han blev ledsen och började gråta. Jag klappade på honom och pratade lugnt. Även en narkospersonal klappade medan den andra höll i masken.
Det gick väldigt snabbt för Prinsen att somna.
Jag lämnade honom och började gråta. Gick till sambon som fick vänta i ett annat rum. Efter max tio minuter kom läkaren upp, sa att det hade gått bra. Sedan fick jag gå till uppvaket. Det var så skönt att se honom trots att ingreppet gick väldigt fort.Jag höll i Prinsen och han hostade lite innan han vaknade till ordentligt.
"Boll" var de första han sa och sedan undrade han var pappa var.
Efter fem minuter gick jag upp med Prinsen till sambon. Vi satt och pratade lite innan vi fick veta att det var ok att gå.
Vi åt mat på en restaurag. Alla var jättehungriga. Prinsen hade ju fastat och vi ville inte sukta honom på morgonen och fick ingen möjlighet att äta.
Hoppas att det funkar bra nu med rören. Så skönt att det är över!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Vad skönt att allt gick bra! Härligt att barn är så "lätta" ändå. Att vakna upp från en operation och fokusera på bollen.. Underbart!

Och ingen mens än?! Jag hoppas hoppas hoppas!! Kram

Anonym sa...

Å så skönt! Grattis till att det är avklarat :-)

Eludie sa...

Så roligt att höra att rörreparationen gick bra! Tuff liten prins!

Anonym sa...

Nu vill vi har fler goda nyheter!

Anonym sa...

Så skönt att det gick bra! Nu väntar jag på nästa bra nyhet:) Kram