fredag 6 juni 2008

Förvirrad

Lite senare i morse hittade jag en beskrivning på hur testet ska utföras. Det fanns två fält, ett runt och ett fyrkantigt. I det fyrkantiga skulle det bli ett rött sträck oavsett eftersom det bevisar om testet fungerar. I det runda fältet skulle det bli ett rött sträck om man är gravid. I annat fall skulle rutan förbli tom. Testet skulle läsas av efter tre minuter men inte efter tjugo stod det. Det gick att använda testet när som helst på dagen och inte endast vid morgonurin. Ok.

Jag kissade och lade stickan plant. Det fyrkantiga fältet fick ett rött streck omgående. Jag stirrade i det runda fältet men ingenting hände. Tittade riktigt noga men det var bara vitt. Vitt. Vitt. Vitt.

Gick in till sambon som låg i sängen.
"Jag är inte med barn" sa jag.
Han kramade mig.
"Synd!"

Så efter en liten stund, kanske fem minuter gick jag in på toaletten igen. Kollade på testet och tyckte att jag kunde se en svag, svag strimma, en aning till ett rött streck i det runda fältet. Jo då, sambon såg också men det var så svagt att man knappt kunde ana det.
"Hoppas inte för mycket nu" sa han.

Alltså; Jag måste köpa ett nytt test och göra. Hade tänkt att dra till apoteket idag men vi var på syrrans dotters studentmottagning idag och fick med oss ett av syrrans barn hem. V går i 7:an och jag vill inte att han ska vara här om det visar sig att det inte gått vägen. Ska göra det nya testet på söndag morgon med morgonurin. Om jag inte har börjat blöda innan.(Hoppas inte!)

Jag är förvirrad. Vad ska man tro?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilket strul! Jäkla skittest, säger jag. Alltså, två streck är ju två streck... Pallar du att vänta tills på söndag verkligen? Jag är tveksam till om jag gör det ;-)

KRAM

Åsa sa...

hmm.. verkar oknekligen som att du är gravid.. för det var väl inom 20 minuter du kollade? Men eftersom det är lite tidigt att testa så kom utslaget sent.. eller? Jag hoppas och trot det!! Kram :)

nylsa sa...

jag hoppas hoppas, test ska ju inte visa streck om man inte är gravid, så även ett svagt streck borde kunna tolkas positivt.

Fast å andra sidan har jag fått spökstreck på clearblue, så man vet väl aldrig säkert antar jag.

Det är länge till söndag, imponerad om du klarar av att vänta. Gissar och tror att du kommer få se ett starkt fint streck då (eller tidigare så klart).

kram och lycka till!

Anonym sa...

JÖSSES AMALIA VILKEN PERS! jag tror att du är gravid för annars borde det som sagt inte bli något streck alls, inte ens svagt.
Hoppas!

Anonym sa...

Ojojoj! Men eftersom det blev ett streck måste det bara betyda en sak! För det var ett ostimulerat FET eller hur?!

Hoppas på att få säga grattis imorgon!

Anna-Bell sa...

Hej Karonesse!Välkommen till min blogg! Nix det är en stimulerad FET jag har gjort denna gång...

Till alla: Tack för att ni tänker på mig. Det börjar bli riktigt nervöst nu...

Anna-Bell