tisdag 24 juni 2008

Vad skulle han göra där?

I flera dagar har någon ringt ihärdigt från skyddat nummer på min mobil. Jag har inte på min telefon på jobbet. Ingen har lämnat meddelande. Idag var det dock en röst på talsvaret. Det var gynekologen som jag ska till på torsdag. Det verkade viktigt så jag ringde upp.

"Kan din man följa med på torsdag? Jag har inte hans papper från spermaproven" sa hon.

"Nej han kan inte hänga med. Men ska jag ta med kopior?"

"Ja då går det och han behöver inte följa med."

Men hur menade hon? Om det inte fanns några papper skulle han då komma dit och dra en Tarzan eller? Fattar ingenting. Så vet jag inte var jag ska kopiera. Om jag tar med papper om spermaprov till jobbet kommer jag att lida av svåra tvångstankar att jag ska ha tappat ett papper vid kopieringsmaskinen eller på vägen dit och det vill jag ju verkligen inte så klart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja ibland undrar man. Kanske hon trodde att bara maken visste svaret på spermaprovet? Har du en scanner hemma? I så fall kan du kopiera där.