tisdag 3 juni 2008

Ruvardag 13

Har lite molande mage men sedan inget mer. Kanske lite skum smak i munnen mellan varven men jag tror att jag inbillar mig. (När jag vad gravid med Prinsen hade jag en lätt metallsmak i munnen i början.)

Vågar inte tjuvtesta. Så länge jag inte ser blod (vilket jag fortfarande tror att jag kommer att göra inom en väldigt snar framtid) eller gör ett negativt test finns ju fortfarande en chans kvar på något sätt.

Imorgon har jag planeringsdag med jobbet. Vi ska konferera på ett slott, äta finlunch och fika två gånger under dagen, det är jag inte van vid.

På torsdag är det dax för Prinsens öronoperation och jag är nervös. Orkar inte riktigt tänka på det. Det är något som bara måste göras, så är det. Vill bara ha det överstökat.

På fredag är det dax att gå på studentmottagning eftersom syrrans dotter slutar skolan. Stor baluns.

På lördag ska jag stå på en lokal loppis och kränga lite gamla saker. Hoppas någon vill ha det jag inte vill ha.

Någonstans mellan dessa aktiviteter ska jag testa eller få se blod. Är rädd varje gång jag går på toa. Först kolla trosan, göra det man ska för att sedan kika ner i muggen och vidare på papperet man torkat sig med. Känns som att jag håller på att bli sinnessjuk.

7 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag kollar fortfarande både trosor och papper, helt galet.

När tänker du våga dig på ett test då?

Jag tror att du är gravid, så det så!!!!

Anonym sa...

Jag kollar också trosa och papper jämt. Vi är nog många som är lite sinnessjuka i det fallet...

Inget blod och att du har skum smak i munnen är ju positivt:)Jag har också en stark känsla av att du är gravid!!! KRAM

Anonym sa...

Åååh ångest!

Jag har hela tiden trott att du är gravid, så det så! ;-) För övrigt resonerar jag precis som du när det gäller tjuvtest. KRAM

Anonym sa...

Även jag kollar fortfarande trosor och papper varje gång jag är på toa...

Tycker att jag börjar ana ett pluss hos dig.....

Eludie sa...

Jag anmäler mig också som sinnesjuk tros- och papperforskare! Jag hoppas verkligen att det skall gå bra för dig!

...och jo, anmäler mig samtidigt som rutinerad läsare av din blogg!

Anna-Bell sa...

Kattmamman: Jag tror inte att jag vågar testa än faktiskt.

Maria: Jag vet inte om jag inbillar mig. Galen var ordet;)

Solkatten: Jag är inte lika säker.Ja det är ångest.

Tisalen: Tycker du...Äh det har skitit sig förr så jag vågar knappt hoppas.

Eludie: Kul att du är rutinerad läsare! Verkligen! Välkommen!

Tudorienne sa...

Vilken terror. Önskar dig all styrka du behöver. Har stort hopp för dig!